Odzież katolicka - skromne sukienki

Odzież chrześcijańska

Sukienki

W jednym z moich poprzednich postów na temat odzieży katolickiej (kliknij tutaj) pisałam o tym, że praktycznie nie istnieją takie sukienki, które odpowiadałyby katolickim zasadom skromności. Że praktycznie nie ma przyzwoitych sukienek. Całkiem jednak przypadkowo, znalazłam dzisiaj takie sukienki. One istnieją! :-) Ale na Zachodzie...... i jeszcze w kilku innych miejscach na Ziemi ;-). Polska to dziwny kraj... mam wrażenie (patrząc na to, co dzisiaj znalazłam) że nasze kobiety mają jakiś kompleks na punkcie swojej urody. Za wszelką cenę chcą pokazać innym, że są atrakcyjne. Stroją się i malują jak na wesele. Do tego ta wszechobecność legginsów. Podczas, gdy na Zachodzie widać pewnego rodzaju luz, swobodę... . Oczywiście obok tego wszystkiego, również obecna jest wyuzdana moda, w USA to już czasami brak słów na nią. Jednak jest wybór. U nas go nie ma. Narzucono pewien styl, pewną modę i każda polka po prostu się temu podporządkowała. Jakby nie było innego wyjścia... . Słowa tego nie oddadzą tak, jak zdjęcia. Wystarczy popatrzeć. Poniższe sukienki pochodzą z kilku sklepów i od osób prywatnych. W naszym kraju nie znalazłam praktycznie żadnej sukienki, która odpowiadałaby tym na poniższych zdjęciach. U nas znajdzie się wyłącznie wyuzdane, "seksowne" itp. A jeśli już eleganckie, to zawsze krótkie. Jednak długiej sukienki z długimi rękawami i zakrytymi plecami oraz dekoltem... tego w Polsce jeszcze nie znalazłam.

Długa skromna sukienka z rękawami


Popatrzcie na nie. Ogólnie wolę komplet spódnica + koszula, jednak te sukienki pokazuję jako przykład, że skromność w tym wydaniu, również jest możliwa! Pomijam makijaż itp. dodatki, ponieważ mogą one zniszczyć skromny wizerunek, jeśli są zbyt agresywne.






















Tyle pięknych sukienek! Prawie wszystkie pasują do zasad skromności, o których pisałam wcześniej. Więc... kiedy słyszymy o "zakrywaniu ciała" oraz "pobożnym stroju" i "skromności", to niech nie staje nam przed oczami obraz kobiety ubranej jak worek:


Ponieważ skromność... również może się przyozdabiać i być wizualnie piękna, nie gorsząc przy tym innych. :)


Tyle na dziś :)