Kadzidło żywiczne Benzoe Siam (żywica benzoesowa)

Kadzidło żywiczne

Kolejnym kadzidłem, które chcę dzisiaj opisać, jest Benzoe Siam, czyli żywica benzoesowa (z drzew Styrax tonkinensis). Na początku byłam troszkę załamana jej zapachem, bo nie lubię słodkich aromatów... ale po czasie bardzo ją polubiłam. Najlepiej pasuje mi w połączeniu z innymi kadzidłami.

BENZOE SIAM (żywica benzoesowa)
Styrax tonkinensis


Zapach ma słodki, jak pieczone ciasto, szarlotka, a nawet troszkę waniliowy. Czuć również drzewne nuty, ale mało (obecność kory w kadzidle). Jest to zapach ciepły, trochę ciężki i mdły. Nie orzeźwia, jest trochę duszny. Roztapia się na węgielku szybko (częściowo się zwęgla - kora) i daje bardzo dużo dymu. Dymi średnio długo i pozostawia niespalone resztki na węgielku. Dym jest trochę męczący. Zostaje w pokoju na dłużej.
Prawdziwa żywica benzoesowa (widoczna na zdjęciu) jest rzadziej spotykana i ciężej ją kupić. Zauważyłam, że w połączeniu z innymi żywicami daje piękny zapach. O mojej mieszance z dodatkiem tej żywicy opowiem innym razem :) a teraz zdjęcie:

Kadzidło żywiczne Benzoe siam (żywica benzoesowa) z drzew Styrax tonkinensis