Węgielki trybularzowe Prema i Three kings

Węgielki trybularzowe do kadzideł żywicznych / naturalnych

Pierwszymi węgielkami, których używałam do palenia kadzideł, były węgielki Prema. Byłam z nich bardzo zadowolona. Niedawno kupiłam nowe węgielki Three kings, ponieważ zabrakło Prema i nie chciałam już czekać na dostawę.

Poniżej węgielki trybularzowe (na górze Prema, a na dole Three kings):

Węgielki trybularzowe do kadzideł firmy Prema i Three kings. Porównanie obu firm.


Oto moje spostrzeżenia i porównanie:

Rozpalanie węgielka:
  1. Prema: Bardzo łatwo się podpala i szybko się rozpala. Czuć lekki zapach i widać odrobinę dymu. Nie brudzi podczas rozpalania.
  2. Three kings: Bardzo łatwo się podpala ale dłużej się rozpala. Czuć lekki zapach i widać odrobinę dymu. Troszeczkę "pryska" i brudzi podczas rozpalania, ale mało.
Temperatura i palenie kadzideł:
Jeśli nałożymy malutko kadzidła to praktycznie nie widać różnicy, ale jak nałożymy więcej, to widać różnicę. 
  1. Prema: Pali się mocniej. Kadzidła szybko się rozpalają i szybciej spalają, niż przy Three kings. Węgielek dobrze spala większe ilości kadzidła, nawet bez pokrywy.
  2. Three kings: Pali się jakby słabiej od węgielków Prema, przez co niektóre kadzidła ciężej się zapalają i spalają (bez pokrywy), dopiero pod przykryciem temperatura wzrasta i wszystko się ładnie pali. Ogólnie kadzidła na tym węgielku palą się dłużej.
Długość palenia się węgielka:
Zauważyłam, że częściowo zależy to od tego, ile dodajemy kadzidła. Jeśli mało, wtedy węgielek pali się dłużej, a jeśli  więcej - krócej.

  1. Prema: Przy węgielkach Prema kadzidła palą się szybciej. Czas palenia węgielka to ok. 40-60 min.
  2. Three kings: Przy węgielkach Three kings kadzidła palą się wolniej, spokojniej. Czas palenia węgielka jest o wiele dłuższy od węgielków Prema i wynosi ok. 2 godz. A gdy zapalam na nim kadzidło dosłownie na kilka minut i zostawiam węgielek bez kadzidła, to potrafi się palić sam jeszcze dłużej, nawet o godzinę.

Polecam obie firmy, chociaż mi osobiście bardziej odpowiada Prema :) Każda ma swoje plusy i minusy. Prema nie brudzi przy rozpalaniu, szybko zapala kadzidła, ale też może czasami za szybko je spala i nie można spokojniej "posiedzieć", aby się zrelaksować ;-) chociaż to też zależy, co dla kogo znaczy "posiedzieć". Natomiast Three kings trochę brudzą przy rozpalaniu, słabiej rozpalają niektóre kadzidła, ale za to można na dłużej usiąść i delektować się zapachem, zanim doda się następną porcję. Jeśli chcemy zapalić kadzidło szybko i na krótszą chwilę, to na pewno lepszy będzie węgielek Prema, a jeśli mamy czas i chcemy posiedzieć dłużej, wtedy najlepszy będzie Three kings.
Ja wolę dodawać mało kadzidła, ponieważ nie lubię gdy mi się kopci jak z parowozu. Dlatego dodaję go często, ale malutko.

Myślę, że Three kings dlatego dłużej się palą, ponieważ są przeznaczone głównie do palenia shishy. Znam jednego araba i z tego co mi wiadomo, uwielbiają długo siedzieć i palić te swoje zapachowe tytonie... :-//  Prema jest typowo stworzona do kadzideł. Plusem dla Premy jest jeszcze to, że zapach przy rozpalaniu węgielka jest mniej intensywny niż przy Three Kings, co dla mnie oznacza, że być może ma mniej "czegoś" w sobie. Nie wiem jak zrobione są te węgielki, czy mają jakieś rozpałki w sobie, czy co, ale jedno jest pewne. Premę mniej "czuć" przy rozpalaniu.
To tyle na ten temat :) W przyszłości porobię kilka filmów i postaram się je dodać do postów.

A tutaj, wspomniany w poprzednim poście o kadzidłach, link do mojego filmu - Rozpalanie wegielka trybularzowego - jak rozpalić węgielek do kadzideł?